10/26/09

ALFATIHAH DAN SALAM MULIA BUAT AS-SYAHEED NORDIN


GAMBAR NORDIN DITAMPAL MERATA OLEH PIHAK POLIS INDONESIA YANG BACOL LAGI BAHALOL..

Pada era millenium ini(selepas tahun 2000), amat sukar untuk kita mendengar kesyahidan seorang pejuang dari Malaysia yang terkorban syahid kerana melawan kuffar dalam peperangan. Adapun situasi ini hanyalah pada sekitar 80-an iaitu peristiwa Memali di Kedah.

Beberapa tahun lalu, kita digemparkan dengan satu berita yang amat panas apabila seorang pakar akademik dari Malaysia berjaya mencipta sejarah apabila berjaya dalam beberapa siri serangannya terhadap tentera Kuffar dan musuh-musuh Allah di sekitar Indonesia. Hari ini, kita dikejutkan kembali daripada tidur apabila seorang lagi pejuang Tanah Air Malaysia berjaya sekali lagi melawan kuffar dan musuh Allah dengan beberapa siri serangannya yang menyinambungi perjuangan rakan syuhada’nya Dr Azhari. Hari ini, Nordin Mat Top, seorang berketurunan Melayu beragama Islam telah berjaya mencipta sejarah sekali lagi papabila telah berjaya meletupkan beberapa buah tempat yang terkenal dengan keyahudian dan kefasikan terhadap Allah SWT.

Walaupun akhirnya terkorban tetapi as-syaheed pasti akan dikenang oleh seluruh muda-mudi islam yang berkobar-kobar mahu menyambung perjuangan ini.
Sesungguhnya Allah telah janjikan dalam Quran bahawa Allah akan gantikan pejuang yang telah tiada dengan pejuang yang baru. Insyaallah, semangat ini bukan sekadar terhenti disini, tetapi akan terus memacu Islam ke arah kemenangan dan perjuangan yang tidak akan berhenti sehingga kiamat.

As-Syaheed Nordin Mat Top disahkan oleh polis Indonesia yang “BASTARD” itu sebagai terkorban akibat ditembak dan dibom bertubi-tubi oleh polis Indonesia. Kepukimakan pihak kerajaan Indonesia ini ternyata menyerlahkan lagi kebiadapannya terhadap agama Islam. Sekalipun pemimpinnya beragama Islam tetapi ia saling tak tumpah ibarat khinzir di tepi kandang yang hanya memerhatikan anjing kurap bertindak.

Hari ini, Nordin Mat Top dikenang sebagai seorang pejuang Islam yang bersifat “ghuraba’” di Tanah melayu. Maka kenalah dengan hadis nabi SAW yang difahami bahawa “orang yang ganjil itu masuk syurga”. Barangkali inilah yang dikatakan sebagai “orang yang ganjil” oleh Baginda SAW kerana amat sedikit orang yang sanggup berjuang meninggalkan harta benda dan keluarga semata-mata mahu membela nasib umat
Islam di negara jiran.

Justeru, saya meyeru…saya menyeru kepada tuan puan…sahabat-sahabat….agar marilah sama-sama kita mengiringi jenazah As-Syaheed untuk disemadikan di JOHOR tidak lama lagi. Nantikan sahaja berita mengenainya. Sebarkan kepada rakan-rakan lain agar sama-sama kita mengimarahkan pengebumian as-Syaheed ini. Allahuakbar!!!!

No comments: