11/30/09

KFC,MCD,A&W

Kadang-kadang, rasa kecewa dan hampa melihatkan saudara-saudaraku masih terkebil-kebil dihadapan sebuah kedai makanan segera. Bukan kecewa kerana masanya terbuang dek melepak didalam kedai yang berhawa dingin lagi selesa tempat duduknya itu tetapi kecewakan bagaimana seorang muslimah yang bertudung sempurna dan muslimin yang faham tentang syariah boleh menjadi pelanggan setia kepada syarikat makanan segera yang berasal daripada negara Israel itu.

Aku terus bingung dan bingung hinggalah pada satu hari, terdetik hati bertanyakan kepadanya setelah tidak sanggup lagi aku melihat dia terus terusan membantu membunuh saudara seagama sendiri. “mengapa perlu kau banggakan dan membeli barangan Yahudi?” kataku. “apakah kau tidak ada sedikit perasaan pun terhadap saudara-saudaramu di Palestin sana? Iraq? Ataupun Afghanistan?”, tambahku lagi. Dengan ilmunya yang mantap dalam bidang Syariah Islam itu, diapun cuba mendatangkan pelbagai nas dan dalil tetapi malangnya semua itu tidak berkaitan dengan kondisi soalanku itu.

Aku kembali bingung dan berpusing apabila wujud pula dakwaan KFC itu milik orang melayu. Sahamnya milik orang Melayu. Yaaa.....memang 50% sahamnya milik orang melayu dan mungkin kini sudah meningkat sahamnya. Akan tetapi, jika keuntungan yang dicapai berjumlah RM100000 setahun, bermakna sekurang-kurangnya 10% daripada keuntungan tersebut perlu diagihkan kepada pihak yang mengfrancais nama KFC ini yang semua sudah maklum berasal daripada barat sana. Milik seorang jutawan Yahudi. Keturunan bekas kolonel tentera AS suatu ketika dahulu. Bayangkan jika 10% sahaja yang diambil oleh yahudi tersebut, bermakna RM10000 ringgit telah dibelanjakan untuk membantu ekonomi Yahudi yang telah jelas Allah kutuk dalam Quran dan Nabi kutuk dalam Hadis. Masyaallah...bilalah orang kita nak sedar....
Mari kita tukarkan jumlah tersebut kepada matawang dollar. RM 10000 bersamaan dengan AS$ 3000±. Bermakna, jika mengikut fatwa Yusuf Qardhawi dan fatwa university al-Azhar, setiap dollar US yang kita belanjakan adalah sama dengan membunuh seorang warga Palestin beragama Islam. Allahuakbar....teruknya orang Melayu!!!!sanggup membunuh saudara sendiri secara jarak jauh!!! Aku amat terkilan dengan sikap orang-orang sebegini yang banyak ilmu agama, tetapi malas untuk membuat kajian semasa. Buntu dan buntutlah ke atas mereka yang ada ilmu agama tetapi tidak mahu membantu agama malahan menjatuhkan agama sendiri!

Apapun, harapanku ialah agar mereka sedar dan insaf, kita tidak perlukan makanan-makanan “hanjing” tersebut yang mengaburkan mata kita dengan ekonomi orang Melayu sedangkan jelas dan terang KFC dan McD serta A&W itu berlambangkan orang putih yag beragamakan kafir. KFC bersimbolkan seorang Barat yang berbow, McD pula dengan karakter badut Barat dan A&W dengan nama 2 orang ahli perniagaan Barat. Semuanya beragamakan menyukutukan Allah. Kita pula sibuk memelihara mereka. Apa kejadahnya bodoh orang kita membantu mereka ini?!!!

Hentikanlah bantuan terhadap ekonomi orang yahudi ini. Biar kita susah payah sedikit asalkan kita tidak dizalimi dengan lebih dahsyat pada masa hadapan. Barakkalluhualaikum.



jelas nyata dan terang....A&W merupakan milik Amerika Yahudi



McD turut mempunyai saham Israel didalamnya


KFC bukan sahaja terkenal dengan kezalimannya mematikan haiwan tetapi juga terkenal dengan pakaian kolonel itu yang bercirikan Yahudi

No comments: