7/28/09

JELAS KESESATAN TABLIGH!!!

Baru-baru ini saya sempat membuat kajian di program Ijtimak Tabligh sedunia. Kehadiran para jemaah Tabligh yang dianggarkan hampir 200000 orang itu turut dimeriahkan lagi dengan gerai-gerai jualan disekitar tapak program.

Disini suka saya ingatkan kembali sejarah pergerakan ini. bermula dengan pimpinan Maulana Alias, Tabligh merupakan satu gerakan Islam yang mengamalkan konsep-konsep dan dasar-dasar jihad di India untuk menghalau penjajah British dari bumi India. Maulana Alias merupakan seorang ulama yang mengamalkan Islam yang syumul tidak seperti maulana-maulana dalam Tabligh pada hari ini yang telah terpesong perjuangannya.

Dalam kehangatan berjuang menentang musuh Islam, Maulana Alias akhirnya meninggal dunia. Kepimpinannya diwarisi oleh timbalannya yang juga merupakan anak didik Maulana Alias. Namun begitu, ulama’ belum tentu berada di pihak yang benar. Pengganti Maulana Alias ini seawal mewarisi kepimpinan jemaah Tabligh mula dirapati ejen-ejen British dan pemimpin British di India itu sendiri. Bermula dengan rundingan kononnya, akhirnya British mula memberi pelbagai kemudahan untuk pergerakan ini dan pengganti Maulana Alias itu sendiri mula mendapat dan merasai kemewahan hidup. Akhirnya secara perlahan-lahan, British mula meminta Tabligh “membantunya”. Maulana ini pula sudah segan silu mahu menentang British kerana British sudah terlalu rapat dan baik dengannya. Daripada lawan menjadi kawan.

Akhirnya, ajaran Tabligh mula secara perlahan-lahan menghilangkan konsep jihad kenegaraan dan keorganisasian. Tiada sebarang dasar penentangan terhadap kemaksiatan dan kepimpinan yang jahat. Tabligh sebaliknya sibuk asyik menegaskan konsep dakwah dan ibadah di masjid semata-mata. Adapun ziarah rumah ke rumah, mereka hanya bercakap tentang iman dan amal. Tentang kenegaraan dan kepimpinan Islam langsung mereka tidak timbulkan. Bagi para pengamal Syariah, pejuang-pejuang Islam malahan para pelajar yang mengambil jurusan Islam itu sendiri, mereka tidak akan menyertai Tabligh. Pastinya ramai yang tertanya-tanya mengapa ulama’ ini tidak masuk Tabligh? Mengapa doktor dalam bidang pengajian Islam ini tidak menyertai Tabligh? Mengapa ustaz ini tidak mahu sertai Tabligh?

Jawapannya amat mudah. Mereka-mereka ini sudah mengerti apa itu siasah syar’iyyah. Mereka sudah belajar mengenai harakatul islamiah. Mereka sudah ada tanzim dan usrah. Ilmu agama mereka lebih benar dan tinggi berbanding pejuang-pejuang Tablign yang hanya belajar secara tidak formal di tepi-tepi jalan dan kedai-kedai kopi sambil menghisap rokok dan pekena the secawan. Itulah realitinya.

Bagi mereka yang tiada ilmu agama tetapi kagum dengan Islam, mereka akan menyertai “iman dan amal” ini. mereka kagum melihat orang-orang Tabligh berpakaian kurta dan serban. Sebaliknya bagi golongan intelektual Islam yang sudah pakar mengenai ilmu-ilmu agama, mereka akan menjauhi golongan Tabligh walaupun orang-orang Tabligh ini berserban dan berkurta. Mengapa? Jawapannya mudah. Kerana Tabligh merupakan pengamal dasar-dasar sekularisme.

Ramai yang marah kerana saya menyatakan demikian bukan? Tetapi itulah hakikat. Sekiranya anda mendalami ilmu siasah Syar’iyyah sepertimana yang tuan guru Hj Hadi pelajari di universti Madinah dan sepertimana yang saya belajar Kolej Universiti Islam Antarabangsa Melaka, anda akan dapat seperti ini. maksud asas sekular ialah mereka yang mengasingkan Islam daripada pentadbiran dunia. Tabligh tidak setuju dengan politik dalam islam sedangkan nabi sendiri mewajibkan umatnya supaya mengaktifkan diri dalam pentadbiran Islam. buktinya mari baca buku bertajuk “hadith-hadith mengenai politik dalam Islam” terbitan Dewan Muslimat Sdn Bhd. Lihat juga buku karangan syeikh Mustafa Masyhur(ulama’ Ikhwan Muslimin) bertajuk “Wahdatul ‘Amal” terbitan Pustaka Fajar. Lihat juga isi ceramah Tuan Guru Haji Hadi sekitar 80-an dalam kasetnya terbitan G.G Edar. Banyak lagi sumber-sumber sahih mengenai kesesatan dan kesalahan Tabligh yang ditimbulkan oleh para ulama’ terkenal seperti Yusuf Qardhawi, Hasan al-Banna dan sebagainya.

Secara fizikalnya pula mari kita lihat perhimpunan gerakan Islam seluruh dunia yang kerap kali diadakan di Iran, satu-satunya negara Islam yang mengamalkan dasar-dasar pentadbiran Islam secara syumul pada abad ini. penganjur perhimpunan ini ialah bapa kepada seluruh gerakan Islam dunia iaitu “IKHWANUL MUSLIMIN”. Ikhwan ulamanya bukan calang-calang antaranya pengarang al-mathurat yang kita baca hari ini iaitu Hasan al-Banna. Ikhwan hanya memilih gerakan Islam yang benar-benar syumul bagi menghadiri perhimpunan tersebut. Perhimpunan ini menghimpunkan pemimpin-pemimpin gerakan Islam dari setiap negara yang diasaskan oleh Ikhwan itu sendiri. Untuk negara Malaysia, Ikhwan hanya memanggil PAS bagi menghadiri perhimpunan tersebut. JIM, ABIM mahupun Tabligh tidak pernah diiktiraf Ikhwan sebagai sebuah gerakan Islam. mereka hanya boleh diikitraf sebagai sebuah NGO yang memperjuangkan Islam secara Juz’iyyah sahaja.

Setiap kali perhimpunan ini diadakan, PAS akan menghantar wakilnya beberapa orang pimpinan ke persidangan tersebut. Mohamad Sabu pastinya antara pemimpin yang pasti terpilih memandangkan beliau sudah rapat dengan gerakan-gerakan Islam dunia. Persidangan yang menghimpunkan pemimpin-pemimpin kanan gerakan Islam seluruh dunia ini antara lain membincangkan wasilah perjuangan mereka dan berkongsi pendapat bagi mengatasi isu-isu umat Islam di seluruh dunia. Sebagai contoh, ketika isu peperangan di Iraq tahun 80-an dan Afghanistan awal 90-an. PAS dan seluruh gerakan Islam lain di dunia ini bersepakat membina kekuatan tentera untuk dihantar ke negara-negara tersebut bagi membantu perjuangan Islam disana manakala Tabligh, JIM, ABIM mahupun HT hanya sekadar duduk di negara masing-masing menyaksikan dari jauh.

Berbalik kepada Ijtimak Tabligh di Sepang baru-baru ini. seawall subuh, datang seorang maulana yang mengejutkan kami dengan pekikan “wahai anak-anak Allah…bangun…kamu mahu kejar akhirat…” saya terkejut sebaik sahaja melihat dan mendengar seorang jemaah yang mengejutkan kami seperti itu. Apakah Tuhan itu Beranak atau mempunyai anak? Jelas terpesong.
Semasa bayan perdana di sebuah khemah, sepanjang 2 jam bayan tersebut, saya tidak dengar langsung tentang isu-isu jihad umat Islam dengan kutukan terhadap Israel dan pemerintahan Taghut di Malaysia ini. sebaliknya ulama’ tabligh hanya menyentuh isu iman dan amal…isu keluar 4 bulan…dan sebagainya. Ketika kita sedang keluar 4 bulan, sudah berjuta umat Islam telah disembelih. Sudah berjuta kanak-kanak Islam menjadi yatim piatu dan orang-orang Tabligh sibuk dengan iman dan amalnya. Maka sekularlah mereka!

Menurut Mustafa Masyhur, perjuangan bersifat Juz’iyyah ini hanya akan merosakkan perjuangan Islam yang bersifat Kulliyyah. Islam tidak pernah menyuruh kita menekankan iman dan amal semata-mata. Sebaliknya Islam menyuruh kita menekankan iman, amal, menetang taghut, memegang tampuk pemerintahan secara serentak.

Lebih mengejutkan lagi, bagaimana seorang pemimpin sekular seperti Najib Tun Razak boleh dimuliakan oleh ulama’-ulama’ Tabligh? Amat mengejutkan apabila seorang pemimpin yang menolak Islam secara total boleh dijemput dan diagungkan oleh Tabligh dan pemimpin tersebut juga sudi menghadiri program Tabligh. Menurut Tuan Guru Nik Aziz, jika orang yang menentang islam itu suka kepada perjuangan yang diamalkan oleh gerakan Islam itu, pasti ada yang tak kena dengan perjuangan Islam yang dibawa oleh gerakan itu. Sama seperti islam Hadhari yang dibawa oleh Abdullah Badawi, yang dibanggakan oleh George Bush, begitulah juga Islam yang dibawa oleh Tabligh yang dibanggakan oleh kerajaan Israel sehingga kerajaan Haram Israel memberikan kelulusan untuk Tabligh mendirikan sebuah markaz 2 tingkat di negara yang jelas anti islam tersebut. Bagaimana Tabligh boleh masuk dengan aman ke negara Israel? Mereka tidak menyalahkan musuh Islam, sebaliknya mereka menerima musih islam, sebab itu tidak ada sebarabg masalah untuk Tabligh mendapatkan pelbagai kemudahan untuk ijtimaknya yang diadakan di seluruh dunia setiap tahun secara bergilit-bergilit mengiktu negara kecuali Iran dan Arab Saudi. Iran dan Arab Saudi jelas-jelas menghalang pertubuhan yang bertentangan dengan islam ini daripada menggunakan tanah mereka yang suvi daripada dicemari dengan najis-najis ajaran yang tidak tepat Tabligh tersebut.

Perlu difahami bahawa, mengikut hokum haraki Islam, mana-mana pertubuhan Islam yang datang setelah adanya gerakan Islam di negara tersebut, maka pertubuhan yang baru datang itu wajin ditentang. Hukum ini diqiyaskan dengan hokum apabila sudah ada nabi yang dilantik Allah, maka apabila datanganya nabi palsu, maka wajib ditantang nabi palsu tersebut. Begitulah juga dengan konsep gerakan islam. bagi Malaysia, PAS sudah ditubuhkan sejak sebelum merdeka lagi, naka apabila datang JIM mahupun ABIM atau HT untuk menyatakan mereka memperjuangkan Islam, maka mereka sepatutnya menyertai PAS dan bukannya menubuhkan gerakan baru untuk memcahbelahkan umat Islam. sebab itu, wajib ditentang dan diboikot JIM, Tabligh, ABIM dan HT tersebut. Bagi ahli-ahli PAS yang menyertai PAS melalui usrah dan tarbiah, mereka tidak akan dapat menerima gersakan-gerakan Islam palsu ini, mereka rela hidup susah daripada bersama dengan pengamal perjuangan sekular ini yang tidak berwasilah ini.

Suka disinikan saya ingatkan kembali bahawa, Islam perjuangannya berwasilah bagi memegang tempuk pemerintahan negara agar negara tersebut menjadi sebuah negara Islam yang mengamalkan undang-undung Allah sebagaimana yang Allah wajibkan dalam Quranulkarim. Apakah wasilah yang digunakan olehn Tabligh untuk memegang pemerintahan negara? Apakah wasilah JIM untuk menegakkan undang-undang Allah? Apakah wasilah ABIM untuk melaksanakan hudud? Dan apakah wasilah HT untuk memperjuangkan Islam dalam pentadbiran negara? Namun bagi PAS, perjuangan islam yang diamalakan oleh Pas berwasilah. Wasilahnya adalah wasilah yang pwernah diamalkan para sahabat dan anbia’ iaitu melalui politik dan pilihanraya. Politik dan pilihanraya adalah milik Islam bukannya Yahudi. Ramai ulama’ berpendapat tiada politik dalam Islam sedangkan nabi sendiri berpolitik dan bersiasah. Jika tiada politik dalam Islam, mengapa universiti al-Azhar mengkhaskan satu subjek “politik syariah” dalam islam? apa gila ulama’ al-Azhar tersebut?

Jemaah Islamiah di Indonesia berwasilahkan senjata secara gerilla bagi merampas kembali indinesia ke tangan pemimpin Islam yang sebenar. HAMAS berwasilahkan politik dan gerilla juga. Begitu juga Pas yang berwasilahkan politik. Namun Tabligh berwasilahkan apa? Apakah dengan hanya berdoa atau berzikir boleh secara automatic mendapat tampuk pemerintahan negara? Apakah JIM melalui NGOnya boleh memgeang tampuk pemerintahan negara bagi mengekkan Islam?

Kami di JIHADMALAYA hanya cuba menyampaikan hujjah-hujjah para ulama Islam dunia yang memperjuangkan islam decara total dan kami juga mengkaji hujjah tersebut dengan ilmu yang kami ada melalui ahli-ahli kami yang merupakan pelajar dan graduan dalam bidang usul fiqh, syariah islam, undang-undang sivil dan Syariah malahan ada juga yang dalam pengkhususan Fiqh dan Fatwa serta banyak lagi bidang yang ahli ahli kami ceburi. Itulah gunanya tanzim dan usrah. Berhimpun berbincang mengenai Islam. bukan sekadar mendengar taklim dan bayan semata-mata.

Sebarang persoalan mengenai gerakan Islam bolehlah menghantar email kepada: aku_misteri_90@yahoo.com. Soalan anda akan kami jawab berdasarkan hujjah hujjatul Islam dan ilmu ahli-ahli usrah dalam bidang masing-masing. Barakallahufik…

26 comments:

hafiz said...

teringin sgt nak tgok gerakan islam seluruh dunia bersatu bawah satu perjuangan...

Anonymous said...

Salam bro,

Pasal tabligh aku tak tau ..

Kalau ko nak sangat berdebat ngan budak tabligh pi masuk sini keretamayat.blogspot ..

Tapi ko cakap ni penuh dgn ego .. belajar ilmu feqah tinggi2 ..tapi ada ilmu tak membantu

Skrg tengok kat Selangor tu,si Ronnie Liu sorang dah cukup buat PAS terduduk, Hanya Hassan Ali beria-ria cakap pasal isu arak

Mana ahli PAS yg lain ? Tunggu Nik Azizi korang nak cakap ?

Padahal dah tau kawasan tu majoriti Islam, lagi nak jual arak.korang pun sama patuh taat kepada Khalid ..

Anonymous said...

semoga Allah bagi hidayah pada saya,tuan dan semua ummat islam.aminn..

Anonymous said...

semoga Allah bg taufik dan hidayah pada saya,tuan dan seluruh ummat islam.aminn..

Anonymous said...

Tentang Tabligh dengan British tu... aku rasa ko silap banyak kat situ
aku duduk di India 2 tahun berani kata "assessment" ko tu tak betul langsung..!!!


Mengenai Tuan Guru Hj Hadi(TGHH)... dulu-dulu memanglah penentang keras Tabligh.. tapi sekarang..tengoklah link di bawah:
http://hambalialorstari.blogspot.com/2009/07/cerita-mimpi-nabi-tghh.html

Mengenai HAMAS yg ko banggakan tu.. adalah "Creation of Mossad"
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/KC06Ak02.html

Mengenai SYIAH
http://tenteradajjal.blogspot.com/

Mengenai Khomeini yg ko banggakan tu.. dan siap suruh TGNA belajar cara dia...
Satu masa tu.. khomeini pernah berucap mengistiharkan bahawa kalo dia dapat korek kubur Saidina Abu Bakar..dia nak telanjangkan Saidina Abu Bakar.
Tapi akhirnya Allah nak tunjuk, ketika Khomeini mati.. Jenazahnya terpaksa digantung dgn helikopter utk ke kubur oleh kerana terlampau ramai yg nak memegang jenazah beliau
ketika tergantung tu.. ramai cuba mencapai jenazah beliau.. sehingga tertanggal(telanjang) kain kapan hijau beliau..
nak telanjangkan Saidina Abu Bakar..akhirnya beliau yg ditelanjangkan oleh pengikut2 beliau sendiri..

Mengenai Tabligh kata "wahai anak-anak Allah" tu aku rasa ada silap kat mana-mana tu.. sejak 1984 aku kenal Tabligh tak pernah dengar pulak org Tabligh cakap macamtu..


Mengenai Al-Azhar ada subjek politik tu.. tak usah duk banggakan sangatlah... Al-Azhar banyak dipengaruhi oleh fahaman Orientalis seperti Ingaz Goldziher(1850-1921) sehingga pada zaman tu beliau menjadi seorang ketua pakar dalam pengajian Islam oleh Eropah.

Anonymous said...

Tentang Tabligh dengan British... aku rasa ko silap banyak kat situ
aku duduk di India 2 tahun berani kata "assessment" ko tu tak betul langsung..!!!


Mengenai Tuan Guru Hj Hadi(TGHH)... dulu-dulu memanglah penentang keras Tabligh.. tapi sekarang..tengoklah link di bawah:
http://hambalialorstari.blogspot.com/2009/07/cerita-mimpi-nabi-tghh.html

Mengenai HAMAS yg ko banggakan tu.. adalah "Creation of Mossad"
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/KC06Ak02.html

Mengenai SYIAH
http://tenteradajjal.blogspot.com/

Mengenai Khomeini yg ko banggakan tu.. dan siap suruh TGNA belajar cara dia...
Satu masa tu.. khomeini pernah berucap mengistiharkan bahawa kalo dia dapat korek kubur Saidina Abu Bakar..dia nak telanjangkan Saidina Abu Bakar.
Tapi akhirnya Allah nak tunjuk ketika Khomeini mati.. Jenazahnya terpaksa digantung dgn helikopter utk ke kubur oleh kerana terlampau ramai yg nak memegang jenazah beliau
ketika tergantung tu.. ramai cuba mencapai jenazah beliau.. sehingga tertanggal(telanjang) kain kapan hijau beliau..
nak telanjangkan Saidina Abu Bakar..akhirnya beliau yg ditelanjangkan oleh pengikut2 beliau sendiri..

Mengenai Tabligh kata "wahai anak-anak Allah" tu aku rasa ada silap kat mana-mana tu.. sejak 1984 aku kenal Tabligh tak pernah dengar pulak org Tabligh cakap macamtu..


Mengenai Al-Azhar ada subjek politik tu.. tak usah duk banggakan sangatlah... Al-Azhar banyak dipengaruhi oleh fahaman Orientalis seperti Ingaz Goldziher(1850-1921) sehingga pada zaman tu beliau menjadi seorang ketua pakar dalam pengajian Islam oleh Eropah.

Gaban ganu said...

hehehehe.... klakor btui...tabligh dgn british? pehal kau... mana la dpt fakta tu.. pesan aku sebagai adik.. rentilah duk berjuang politik tu...& jgn jadi tahi politik... busuk sgt nanti baunya..

ummah protector said...

ANDA ADALAH SEKULAR! WALLAHI

APAKAH anda cuba memperlekehkan politik yang dibawa oleh nabi SAW?

ana harap anda kaji dulu pelajaran sohifah dan kaitannya dengan kewujudan politik.

ana dah jawab segala persoalan dan komen2 di atas mengenai hal ini dalam post2 ana. sila cari dan rujuk. kemudian, jawab!(jika ada prima facie)

ummah protector said...

sila lihat post bertajuk "jawapan kpd komen pembaca"

ummah protector said...

masyaallah sahabatku seagama yang mengirim komen ini...tahniah dan syabas kerana berjaya menembusi laman blog ini. terima kasih kerana sudi membaca artikel ini.
berdasarkan kata-kata tuan, apakah tuan terlupa bahawa Islam menyuruh umatnya untuk menyelidik semua sumber berita sekiranya menimbulkan keraguan dan syak. tuan mungkin terlupa bahawa UTUSAN dan BERITA HARIAN serta akhbar yang seumpamanya merupakan proksi kepada pihak kerajaan BN. justeru, kajilah pula berita-berita di akhbar sebelah kiri seperti HARAKAH dan MALAYSIAKINI.
jelas, PAS beserta dengan seluruh ahli dan pemimpinnya menentang dasar penjualan arak kepada umat Islam. suara ini dihujjahkan melalui ketua bagi PAS seluruh Selangor (pesuruhjaya PAS negeri Selangor) memandangkan ini adalah isu yang berlaku di Negeri Selangor. takkan lah pula semua pemimpin kena bagi ucapan menentang. kalau macam tu, berita kat televisyen tu penuh dengan ucapan pemimpin PAS sahaja lah. hehehehe
satu lagi, takkan lah pihak media nak tunjukkan bantahan-bantahan oleh PAS. sekiranya pihak media berbuat demikian, hal ini hanya akan menguntungkan PAS kerana rakyat akan lihat bahawa PAS sahaja yang berusaha bersungguh-sungguh menentang Arak sedangkan UMNO tidak.
tuan mestilah kena bijak berfikir...
kita hidup dibawah kerajaan yang tidak demokratik. dikongkong daripada mendengar isu yang disuarakan pembangkang. jika media memaparkan berita tentang PAS secara total, pastinya rakyat akan berubah angin daripada BN kepada PAS secara seluruhnya.
justeru, hanya sedikit sahaja cerita yang baik mengenai PAS dipaparkan dan selebihnya hanya menghina dan mengutuk PAKATAN RAKYAT.
buat kerja politik mestilah kena ada protokol tuan....tak perlu pemimpin nombor 1 bagi komen yang menjela sedangkan dibawahnya ade jundi. mungkin tuan belum lagi mempelajari protokol kerana tuan bukan graduan...
saya memang pelajar dalam bidang FIQH dan kini sedang mengkaji Fiqh Siasah.

ummah protector said...

tuan duduk di India tetapi tuan tidak membuat kajian mengenainya.

1)merujuk kpd laman yang tuan berikan, saya dapati cerita ini jelas tidak benar. untuk makluman, kini kami bersama tuan guru untuk majlis pelancaran bilik gerakan UPU bagan pinang PORT DICKSON sempena pilihanraya kecil. tempat tinggal kini di CORUS PARADISE RESORT. apakah tuan lupa bahawa seseorang yang bermimpikan tentang nabi SAW dilarang sama sekali menceritakannya kepada org lain???

saya suka untuk mengatakan bahawa tuan guru hadi bukanlah seorang yang begitu takbur dan riak untuk mengatakan bahawa beliau pernah bermimpikan nabiSAW. ini semua jelas satu rekaan ciptaan makhluk asing entah dari planet mana.

2) mengenai HAMAS, tuan mengatakan bahawa HAMAS adalah ciptaan MOSSAD. apakah syeikh ahmad yassin begitu gila mahu berpecah kepala semata-mata untuk menyamar? tuan jelas tersilap. sila kaji laman web yang tuan berikan itu iaitu laman web atimes.com, sebuah laman yang direka barat untuk memburukkan HAMAS. tuan nampaknya telah menghina seorang lagi mujaddid Islam yang mengasaskan HAMAS. dalam buku UST RIDUAN MOHD NOR, ketua pemuda PAS wilayah, beliau jelas mengatakan bahawa HAMAS adalah anak buah kepada IKHWAN sama seperti PAS. SILA RUJUK BUKU TULISAN UST RIDHUAN MD NOOR BERTAJUK "POTRET PERJUANGAN MAHASISWA" berwarna kuning.


3) mengenai Syiah. saya yakin bahawa tuan tidak belajar "comparative religion". syiah setakat 2007 mempunya 148 mazhab. perlu tuan fahami bahawa daripada jumlah itu hanya 2 sahaja yang benar. syiah imamiyyah(jaafariyyah) dan syiah zaidiyyah. sila rujuk tn guru hj hadi.

dalam fatwa mufti-mufti mesir(sebuah negara yang anti Syiah), mereka mengatakan bahawa semua syiah adalah sesat kecuali 2 iaitu zaidiyyah dan imamiyyah. muslim berhak mengikuti mana-mana mazhab daripada sunna mahupun syiah yang 2 itu. fatwa ini pernah diterbitkan secara ringkas dalam majalah al-islam tahun lepas. malang sekali, masyarakat kita bukan masyarakat membaca.


4) mengenai imam khomeini. sila bawakan saya bukti yang menyatakan bahawa mayatnya telanjang sebelum disemadikan. saya merupakan penganut ADDEEN...maka itu saya jelas mengenai parsi dan negara SALMAN itu. jika benar ayatullah berkata begitu..bawakan saya buktinya...tidak ada 1 bukti pun mengatakan bahawa khomeini menghina sahabat. hal ini sekadar menjadi buah mulut si pemgumpat dan pendajjal. sedangkan mereka tidak ada bukti. allah melaknat golongan ini.

utk pengetahuan pihak tuan, semasa peristiwa peperangan IRAN - IRAQ, PARTI PAS yang difahami tuan itu sibuk melancarkan kempen membantu IRAN. ayahanda saya pernah terlibat dalam usaha itu dengan direkrut untuk dihantar ke sana tetapi malangnya tidak jadi kerana gagal mendapat kebenaran pihak berkuasa tempatan dan kerajaan Islam Iran melarang orang luar daripada masuk kerana menggesa orang luar supaya menghapuskan YAHUDI di negara sendiri terlebih dahulu. SILA RUJUK TUAN GURU HADI ,

5)saya berani bersumpah dengan nama Allah bahawa saya mendengar dengan telinga saya sendiri seorang ahli tabligh memekik sedemikian pada waktu subuh di IJTIMAK baru-baru ini. berani tuan bersumpah???


6) ketika semua orang Islam sedang memuliakan institusi pengajian Islam termasyhur itu, tuan pula sibuk menghina universiti al-Azhar itu. insan apakah tuan? semua ulama' mengiktiraf universiti al-Azhar dan ulama'nya. tuan Arqam kah? atau ajaran TOK QAHHAR?

WALLAHUAKLAM BISSAWAB...


akhir kalam, tuan sila habiskan dahulu pembelajaran tuan dalam bidang siasah dan comparative religion. saya dimaklumkan oleh hamba Allah bahawa tuan bukanlah ahli dalam bidang ini. maka itu, saya suka mengingatkan bahawa kami tidak akan bertekak dengan orang yang jahil kerana itu adalah ditegah oleh nabi. Nabi mengarahkan bahawa, seseorang yang ahli dalam bidang tertentu jangan melayan orang yang jahil dalam bidang tersebut kerana mereka ditakuti membatasi Islam. teruslah dengan pembelajaraan DEEN...kami insan lemah daripada Akademi Pengajian islam.

Apis said...

Xpala,Islam adalah suci...
Kita tetap tidak pernah mengambil benda yang benar dan tidak suka tgok org lain bukan pada jalan kita...
Politik nabi bawa adalah politik yang berdasarkan agama...
Politik semata-mata pada Agama...
Keputusan tidak tertakluk pada mana-mana kehendak rakyat...
Ianya adalah tertakluk pada perintah Allah...
Anta cakap tabligh sesat?
Apa yang anta buat untuk agama?
Dengar kutukan dengan berpakaian jubah?
menkafirkan orang len yang bkn dibawah politik?
Dakwah adalah untuk usaha atas iman...
Dakwah sebenar adalah mengikut sunnah nabi...
Anta tidak suka tgok orang tabligh?
anta mahu mereka tiada?
Mana perginya ilmu yang tuan belajar dan hanya berdasarkan politik sahaja?

Anonymous said...

ini persoalan tuan;

"Kita tetap tidak pernah mengambil benda yang benar dan tidak suka tgok org lain bukan pada jalan kita..."

ini jawapan ana;

pertama sekali, bukan KITA, tetapi TUAN sahaja yang tidak pernah ambil yang benar kerana TUAN sedang dalam kecelaruan.
Sapa yang tak suka lihat org lain bukan pada jalan kita? Dalam jemaah islam, sudah menjadi prinsip bagi ahli jemaah saling meraikan sesama jemaah. walaupun ketika mereka berperang. tolong fahami maksud MERAIKAN itu, bukan pergi parti suka2...minum..makan2...semata...tapi MERAIKAN itu adalah...enta pergi kaji sendiri. itupun kalau ada dalam silibus TABLIGH dalam berdakwah. setau ana, tabligh berdakwah dengan menonong semata.

ini persoalan TUAN;

"Politik nabi bawa adalah politik yang berdasarkan agama..Politik semata-mata pada Agama..Keputusan tidak tertakluk pada mana-mana kehendak rakyat.."

ini jawapan ana;

Jelas sahaja bahawa tuan tidak pernah membaca mahupun menghafal hadis-hadis politik Nabi SAW. siapa kata keputusan Nabi SAW tidak tertakluk pada rakyat? tak pa, tuan mungkin masih kosong dengan hadis dalam siasah, nah saya bagi tuan hadis yang mudah, iaitu dalam pemilihan muazzin. kan Nabi SAW minta supaya para sahabat mengundi untuk melaungkan azan kerana ketika itu mereka berebut-rebut. Apakah Nabi pergi tanya Allah dahulu siapa yang layak dan siapa yang tidak? Tuan jangan permainkan politik nabi SAW, kang jatuh kafir pula.

ini persoalan TUAN;

"Anta cakap tabligh sesat?"

INI jawapan ANA;

ya, tabligh sesat. enta percaya pada IKhwan Muslimin? enta kenal siapa Ikhwan Muslimin? enta baca maksurat karangan pengasas IM itu? kalau enta baca, alhamdulillah, enta baru sahaja mengakui TABLIGH itu sesat. sila lihat pendapat ulama' Ikhwan terhadap TABLIGH dalam buku WAHDATUL AMAL.

ini persoalan TUAN;

"Apa yang anta buat untuk agama?"
Dengar kutukan dengan berpakaian jubah? menkafirkan orang len yang bkn dibawah politik?"

INI jawapan ANA;

apa yang ana buat utk agama Islam ialah, ana cuba meletakkan Islam sebagai kerajaan dalam negara kita. bukan sekadar dalam nama, tetapi dalam pemerintahan. ana dan jemaah ana dalam usaha mengaut suara rakyat untuk menarik mereka kepada islam dan kemudian menjatuhkan kerajaan sekular dan menegakkan DAULAH ISLAMIYAH. bukan sekadar pergi berdakwah di masjid, tetapi pergi ke padang bola, pergi ke istana negara, pergi berdemonstrasi, ke balai polis, hanya utk memastikan islam itu menang. dan yang paling penting, pergi mengundi untuk memastikan gerakan islam yang berkuasa. Apa tabligh boleh buat untuk tegakkan negara Islam? hanya dengan pergi keluar 40 hari?

sambungan pada komen seterusnya...dibawah;

oleh PENA BERDARAH

Anonymous said...

ini persoalan TUAN;

"Dakwah sebenar adalah mengikut sunnah nabi..."

apakah politik bukan sunnah nabi? apa enta fikir bahawa gerakan siasah Islam ini hanya berpolitik? tuan tersalah dan tersilap. kami walaupun berpolitik tetapi kami ada usaha2 lain. kami masuk masjid, masuk sekolah dakwah anak2 kecil dan muda. kami bukan sekadar dalam parlimen tetapi kamu juga pergi rumah ke rumah. kami masuk kampung, malahan dalam pejabat pun kami berdhuha. apakah ini semua bukan sunnah nabi?

ini persoalan TUAN;

"Anta tidak suka tgok orang tabligh? anta mahu mereka tiada?"

jawapan ANA;

Ana bukan tak suka pada manusia, kerana manusia itu ciptaan Allah yang esa. Ana hanya tidak suka melihat sikap manusia. sikap yang hanya meletakkan islam itu pada situasi tertentu. sikap yang merasakan poltiik islam itu tiada. sikap yang merasakan perjuangan itu hanya tenang ibarat tasik yang tidak berombak. Perjuangan bukan semudah itu. perjuangan bukan sekadar duduk diam dan berlembut. perjuangan adalah dengan meronta dan bermandi darah. nabi SAW pernah mengingatkan kita bahwa, Islam tak kan menang tanpa pertumpahan darah!


persoalan TUAN;

"Mana perginya ilmu yang tuan belajar dan hanya berdasarkan politik sahaja?"

jawapan ANA;

sekali lagi ana ingatkan..bahawa kami bukan sekadar berpolitik, kami masuk kampung, kami masuk masjid, sekolah dan istana malahan. dakwah kami tidak tertegar pada situasi tertentu sahaja. dakwah kami merata, melebar. bukan dari segi jarak perjalanan, tapi dari segi target dakwah dan ruang lingkup dakwah. bukan hanya menggunakan FADHILAT AMAL, tetapi menggunakan kitab2 yang lebih afdhal dari itu. Ilmu ana ada pada buku fiqh siasah dan amal jamaei. ilmu ana juga ada pada buku siasah syar'iyyah. jika pada kelulusanlah enta minta, ana boleh datangkan sijil2 ana, tetapi jika pada keredhaan Allah yang enta minta, ana boleh datangkan bimbingan. ilmu ana memang sedang pergi kemana-mana. ana sebarkan ilmu ana. bukan hanya diletakkan didalam kepala hotak yang tiada gunanya bila kita sudah tiada.

harapan ana, ana cinta pada dakwah, ana cinta pada jemaah, ana cinta pada manusia, ana cinta pada Allah esa, ana mahukan kesatuan dalam perjuangan, mengapa MAULANA menolak lamaran TUAN GURU pada 80-an untuk kita bersama? mengapa MAULANA menolak pelawaan TUAN GURU untuk kita berjuang secara lebih keras agar dapat menggerunkan pihak lawan dan musuh islam? kajilah..dan carilah..

sahabat kamu yang cinta kamu;

PENA BERDARAH

amanyaqin said...

sesat enta sbb menafikan mereka yang mengajak mereka kearah kebaikan...

ummah protector said...

mengajak kepada kebaikan tanpa mencegah kpd kemungkaran = SESAT. harap enta boleh studi FIQH DAKWAH dahulu sebelum memberi hukum.

Anonymous said...

"Iran, satu-satunya negara Islam yang mengamalkan dasar-dasar pentadbiran Islam secara syumul pada abad ini"--IRAN=Syiah, Syiah tak kira apa sekalipun cabangnya, tetap sesat. semua syiah hina sahabat.

Najib nk dtg istimak, ape masalahnya. dia org Islam jgk.

Psl Israel: Mmg betul ada markaz "usha agama" di Israel. Sbb org Yahudi tahu, jemaah tabligh(itu yg org panggil) buat usha yg betul. belakang jemaah ni ada bantuan Allah. kalau diorang kacau jemaah ni habislah diorang. ttp Yahudi tanpa segan silu menghentam umat Islam lain di Palestin (Hamas), Lebanon (Hezbollah-Shiah), sbb diorg tahu bantuan Allah "belum" bersama gerakan2 ini.

-semoga Allah s.w.t memberi sy dh tuan hidayah.

ummah protector said...

berkenaan dengan dakwaan tuan yg cuba mengasingkan doktrin mazhab dalam agama, maka saya mahu tuan jawab dulu, siapa yg membahagi-bahagikan mazhab ini? Nabi SAW kah? tuan kata tuan ikut sunnah, sedangkan nabi x pernah membahagikan mazhab kepada mana-mana bahagian. tuan ikut siapakah? ikut hantu? atau jembalang? atau syaitan dalam diri tuan? fikirkan sendiri.

berkenaan dengan dakwaan tuan mengenai penerimaan Yahudi terhadap usaha-usaha Tabligh di Israel, saya mahu tuan rujuk kitab suci al-Quran(kiranya tuan seorg muslim) dan lihat ayat 120 surah al-Baqarah. kalimah "lan" menunjukkan tidak akan sekali-kali. jadi, bagaimana ada seorang Muslim pun di kawasan Yahudi itu melainkan ada kompromi dengan pihak laknatullah tersebut. sedangkan Mahmud Abbas yang pro-Barat itu pun tidak dapat masuk ke kawasan israel itu dengan kerap, bagaimana mungkin Tabligh dengan pakaian sunnahnya boleh berada disitu? maka tuan fikir-fikirkanlah apa yang ada disebalik semua ini.

nampaknya tuan cuba memperkecilkan HAMAS DAN HEZBOLLAH. tuan istighfar dulu sebelum iman tuan terbatal. mereka itu semuanya ulama' dan mujahid. Nabi berpesan, sesiapa yang menghina pejuang islam, maka dia telah menghinaku.

tuan mahu bandingkan perjuangan tuan yang tak seberapa itu dengan perjuangan HAMAS yang berdarah itu? pernah darah tuan tertumpah walaupun setitik ketika cuba mempertahankan agama tuan? mengucap dan perbetul niat dan perjuangan kamu wahai saudara.

Anonymous said...

Tuan nieh buat fatwa macam nieh dah bermesyuarat dengan Nik Aziz ker??


Saya cabar tuan untuk bertanyakan hal jemaah tabligh kepada TGNA dan TGHA!!

Anonymous said...

saya tak faham kenapa PAS masih nak mempertahankan Shiah. Saya tahu ramai ahli PAS berpegangan Shiah (tak lupa pemimpinnya).
EXTRACT FROM SHAYKH HUZAIFI'S KHUTBAH How can there be any similarity, any bond between Islam and Yahudiyyat (the Jewish faith), when Islam is exceptional, with its purity, light, brilliance, nobility, justice, toleration, magnanimity, high morality, equally for man or Jinn, while Yahudiyyat is a collection of materialism and narrow-mindedness, bears malice towards humanity, is steeped in moral degradation, greed and covetousness? So how can there be any link between Islam and Yahudiyyat? Can any Muslim tolerate the aspersion cast upon the pious, pure character of Hadhrat Maryam Álayhas salaam by the Jews? Can the Muslims bear the presence of the Jews who call Hadhrat `Esa Álayhis salaam (Christ) the son of a whore? Na`oozubilLah. Allah forbid! And on this account how can there be any link between the Holy Qur'an and Talmud, the holy book of the Satanish Jews? Similarly there is no similarity between Christianity and Islam. Islam is a pure and clean religion believing in the oneness of Allah, in Tauheed. It is pure justice and a blessing. It is complete Sharee`ah, the revealed law, whereas Christianity is a deviation from the right path. The misled Christians hold the belief of Trinity-Father, Son, Holy Ghost. Christianity claims that Christ is God and the son of God. And how can there be a reconciliation between the Ahlus Sunnah and shiah? The Ahlus Sunnah are those who learnt and protected the Qur'aan al Kareem, who preserved and protected the Sunnah of Rasulullah ((Sallallaahu Álayhi Wasallam)), those whom Allah Ta'ala has used to protect His Deen, and they made Jihaad in the way of Islam. And history bears ample testimony to this. The Raafidhah (shiahs) are those who curse the Sahaabah and attempt to destroy Islam. The Sahaabah Radhiyallaahu Ánhum are those that transmitted the Deen to us. If we had to cast aspersions at the integrity of the Sahaabah, it will imply the destruction of the Deen. How can there be a reconciliation between the Ahlus Sunnah and the Raafidhah (shiahs) while they swear and abuse the three Khulafaa ur Raashidah? If they had any intelligence then they would realise that their abuse is in fact an abuse of Rasululllah (Sallallaahu Álayhi Wasallam). Hadhrat Abu Bakr and Umar Radhiyallaahu Ánhuma are the fathers-in-law of Rasulullah (Sallallaahu Álayhi Wasallam). They were his close confidants during his lifetime, and his close neighbours after his demise. Who can achieve this honour? Who can achieve this honour? They took part in Jihaad with Rasulullah (Sallallaahu Álayhi Wasallam) in all the Jihaad campaigns. These facts should be sufficient to dispel the false accusations of the shiahs. Hadhrat Uthmaan Radhiyallaahu Ánhu was husband to two of the daughters of Rasulullah (Sallallaahu Álayhi Wasallam). Allah Ta'ala will not choose for his beloved Rasool except the best of men, and the best of companions. This was the relationship between Rasulullah (Sallallaahu Álayhi Wasallam) and the three Khulafaa ur Raashideen. He never said that these three are the enemies of Islam, and never warned against these three, as the shiahs claim. If fact swearing at these three is an attack against Hadhrat Ali Radhiyallaahu Ánhu. Hadhrat Ali Radhiyallaahu Ánhu gave Hadhrat Abu Bakr Radhiyallaahu Ánhu the Bay'át (oath of allegiance) in the Musjid (openly); and he (Hadhrat Ali Radhiyallaahu Ánhu) got his daughter Ummu Kulthoom married to Hadhrat Umar Radhiyallahu unhu; he took the Bay'át at the hands of Hadhrat Uthmaan Radhiyallaahu Ánhu, was his minister, close friend and beloved one. Would Hadhrat Ali Radhiyallaahu Ánhu give his daughter to a kaafir, or would he give the bay'á to a kaafir? Subhaanallah, this is indeed a great slander.

Anonymous said...

God Almighty testified to their sincere and truthfulness and confirmed to His messenger that there was no grain of hypocrisy in their hearts except one man. The messenger of God (PBUH) eventually revealed his name to the companions. His name was Al-Jaddu bin Qais. He did not swear his fealty to the messenger of God as did the companions under the Tree of Allah's Pleasure. Allah, Exalted in Might, says in the Holy Qur'an: "Not equal among you are those who spent (freely) and fought before the victory (with those who did so later). Those are higher in rank than those who spent (freely) and fought afterwards. But to all has Allah promised a goodly (reward.) (57: 10) God, the Most High, in the above-mentioned verse, promised the companions who spent freely before and after the speedy victory of the liberation of Makkah, a goodly reward. Moreover, He passed a verdict regarding the ones He promised a goodly reward, that they would be safe from the torment of the Hell-fire on the Resurrection Day. He says in the Holy Qur'an: "Those for whom the good (record) from Us has gone before, will be removed far therefrom. Not the slightest sound will they hear of hell. What their souls desired, in that will they dwell. The Great Terror will bring them no grief." (21: 101-103) Allah Almighty also says in the Holy Qur'an: "Ye are the best of peoples, evolved for mankind, enjoining what is right, forbidding what is wrong, and believing in Allah." (3: 110) However, it is incredible for a nation (People) that Allah Almighty has referred to as the best of people evolved for mankind, as testimony from Him to be as the Shiite Adherents and Sources maintain! For they say: "The emigrants (from Makkah to Madinah) and the Ansa'r (those who welcomed, helped and hosted the Prophet and his companions who came from Makkah) all of them recanted their religion except three." (Al-Kaafiy, 2/244) Had it been true that they were really as described by the Shiite Sources, Allah Almighty would have not praised and placed them in a lofty rank in the aforementioned verse and in many others. The messenger of God (PBUH) says: "Prophet Noah (on him be peace) is going to be summoned by God Almighty on the Resurrection Day. He will say: "Here I am at your service O my Lord!" Then God Almighty will ask him: "Did you convey the message?" Noah's response will be: "Yes." Then God Almighty will ask Noah's people: "Did he convey the message?" They will apparently say: "No Warner came to us." Then God Almighty will ask Noah (Peace be upon him): "Who will testify that you conveyed the message?" Noah will obviously say: "Muhammad (Peace be upon him) and his people (followers)." Then the followers of Prophet Muhammad (PBUH) will unanimously testify that Noah (on him be peace) delivered the message entrusted to him by God Almighty." Prophet Muhammad (Peace be upon him) informed us of the aforementioned situation in his interpretation of the following verse: "Thus have We made you an Ummah (nation, people) justly balanced, that ye might be witnesses over yourselves." (2: 143) Prophet Muhammad (PBUH) in the context of his interpretation of the aforementioned verse said: "To be justly balanced means: to be straightforward." Related by Al-Bukha'riy Thus the messenger of God (PBUH) confirmed the non-shaky integrity of his honest, truthful and sincere companions.

Anonymous said...

Besides, they were righteous believers who would err sometimes and correct their mistakes thereafter. They committed mistakes after which they hastened to repent and seek forgiveness from Allah Almighty. They obeyed God, the Most High, and expected His acceptance of their acts of devotion without an iota of doubt. Infallibility requires of a person to be exalted from committing sins or perpetuating shortcomings. Both his mind and body should be immaculate of blemishes and shortcomings that can easily defame his rank and traduce his status. The difference between Integrity and Infallibility is crystal-clear in Islam. The Sunni Muslims do refer to the companions of the Holy Prophet as straightforward, virtuous and honest but not infallible. Impeccability according to the belief of the Sunni Muslims is only attributed to Prophets and Messenger of God Almighty. Regarding the source of integrity and the question whether it is a Philosophical theory or rather an Islamic fact that a host of texts has proved authentic, the answer is as follows: A pondering and reflecting look at the Holy Qur'an and a study that Muslims render to the Book of God and the authentic traditions of the Holy Prophet (PBUH) is able to provide a convincing answer to the aforementioned question. Allah, the Holy One, says in the Holy Qur'an: "Allah's good pleasure was on the believers when they swore Fealty to thee under the Tree: He knew what was in their hearts, and He sent down Tranquility to them: and He rewarded them with a speedy victory." (48: 18) God Almighty in the above-mentioned verse explained to His messenger and the entire believing folk that His pleasure was on the believers, men and women, who plighted fealty to Prophet Muhammad (Peace be upon him). He informed his messenger furthermore that He knew what was concealed in their hearts regarding faith in Him and truthfulness. Hence, He sent down tranquility, peace, calm and sense of security and confidence to them. This suffices as testimony from God Almighty regarding the veracity of the companions' faith, their truthfulness and sincerity. It has been proven that the messenger of God (PBUH) said: "No one among those who swore their fealty to me under the tree will be consigned to Hell except the owner of the red camel." (Related by At-Tirmidhiy in "Al-Mana'qib [Virtues of the Companions], and Muslim in the same titled book) The man who was doomed to Hell-fire according to the above-mentioned Hadith, was among the arch-hypocrites of Madinah called Al-Jaddu bin Qais. The number of the companions who swore their fealty to the Prophet (PBUH) was 1,400. According to other traditions it reached 1,500

Anonymous said...

Their curse of Hadhrat Mu'aawiyah (Radhiyallah Anhu) is in fact an attack against Hadhrat Hassan Radhiyallaahu Ánhu, who accepted the khilaafat of Hadhrat Mu'aawiyah Radhiyallaahu Ánhu, and whom many prominent Sahaabah accepted. Rasulullah (Sallallaahu Álayhi Wasallam) praised him on many occasions. Would the grandson of Rasulullah (Sallallaahu Álayhi Wasallam) accept the khilaafat of a kaafir? Subhaanallah, this is indeed a great slander. When they say that Hadhrat Ali and Hassan Radhiyallaahu Ánhuma were forced to do so, it displays their (shiahs') lack of intelligence. This is an insult to the two of them, a most vile insult. And how is it that they curse Ummul Mu'mineen Hadhrat 'Aaisha {Radhiyallahu anha}, whereas Allah Ta'ala declares in the Qur'aan that she is Ummul Mu'mineen (Mother of the Believers). Allah Ta'ala says: The Prophet has a greater right over the Mu'mineen than they have over themselves, and his Wives are their (the Mu'muneen's) Mothers. Therefore there is no doubt that those who curse her, she is not a mother unto them (they are not Mu'mineen). Would any person curse his own mother? Rather he would love her dearly. How can there ever be a reconciliation between the Ahlus Sunnah and the Raafidhah (shiahs), when they believe Khomeini, the imaam of deviation, to be sinless. They assert that he is the deputy of their concocted Mahdi. Since they regard their imaams to be sinless, and since in the absence of the principle the deputy has the same status, they assert Khomeini to be sinless. And one form of Baatil only assists another. And one form of Baatil only assists another. And the Ahle Bayt are free and absolved from their (shiah's) beliefs. The proofs substantiating the falsehood of the beliefs of the shiahs are innumerable. As far as we, the Ahlus Sunnah, are concerned, we will not draw closer to them a hair's breath, or even less. They are a greater harm to Islam than even the Yahood and Nasaarah. It is incumbent on all Muslims to be wary of them and be on guard against them. Allah Ta'ala says: They are your enemies, so beware of them. Allah Ta'ala declares war against them. Where will they find refuge? The shiahs are the followers of Ibn Saba, the yahoodi, and of Abu Lu'lu-ah, the majoosi (fire-worshiper). Thus, O Muslims, it is necessary for us to distinguish our Aqeedah, and to love those whom Allah Ta'ala loves, and hate that which Allah Ta'ala hates, to bring about unity amongst the Muslims, to be one strong united hand. The enemies of Islam have united in their false beliefs, to fight against Islam. This applies whether the enemies are of old or new. Allah Taãla says: "Never will the Jews and Christians be satisfied with thee unless thou follow their form of religion." And He says: "And they will go on fighting you until they turn you away from your faith if they could." How can there be any similarity, any bond between Islam and Yahudiyyat, (the Jewish faith) when Islam is exceptional, with its purity, light, brilliance, nobility, justice, toleration, magnanimity, high morality, equally for man or Jinn, and Yahudiyyat is, a collection of materialism and narrow-mindedness, bears malice towards humanity, is steeped in moral degradation, greed and covetousness. -------------- Integrity of the Prophet's Companions By By Muhammad Alkhider Some people intentionally or unintentionally do refer to the meaning of Integrity and the concept of Infallibility as synonymous, although the difference between them is crystal-clear. As such, they think that attributing virtuousness to the companions of the Holy Prophet necessitates their infallibility. What a grave mistake! Integrity of the Prophet's companions means that: they were neither hypocrites, liars, lewd, immoral nor infidels.

ummah protector said...

kpd ANONYMOUS;

saya sudah menjelaskan dan malas nak berkeras lagi dgn org2 yg kurang ilmu dan fakta.,

banyakkan membaca. rujuk buku karangan TGHA bertajuk Mazhab dan Gerakan islam. kulit buku berwarna hijau setebal 210 muka surat tak silap saya.

terima kasih.

Damian said...

i TENGOK U ORG ISLAM ASYIK GADUH2..APA ini....Setahu sya nabi lu org ajar supaya buat dakwah ikut cara dia...ilmu tanpa amal umpama pokok yg x berbuah...pada pemerhatian sya sebgai pemerhti antara agama..melihat bahawa...tabligh itu bukan satu organisasi..kerja menyampaikan itu kerja semua org islam..pasal you all kutuk2 yahudi..doakan mereka...pasal hamas dgn hizbullah mereka berjuang dgn cara yg ganas..no sunnah..tanah Palestin itu nabi lu orang sudah cakap dlm hadis akan diduduki oleh yahudi...Yahudi dpt tanahitu pun sebab islam x satu hati..iaitu sama hati dgn nabi Muhammad...PAS x perlu kutuk2 org lain..UMNO PARTI SESATLAH...DAP pun sekular gak...Jgn kutuk usaha dakwah cara nabi iaitu kasih sayang ilmu-ilmu islam menenai siasahlah fikah...siapa ada ilmu itu ajar2lah kpd org lain...sAya syorkan berdebat dgn org politik memang susah..saya uga syorkan ummah protector x perlu bangga degan kekuasaan ...sebab apa Nabi Isa tegakkan agama Tuhan tanpa apa2 jawatan pun...Dia seorang yg miskin...Setahu sya politik ini menyebabkan semua agama seluruh dunia bergaduh.

ummah protector said...

ilmu tanpa amal ibarat pokok tidak berbuah....bagus kata-kata pujangga ini. namun, siapa yang tidak beramal dengan ilmu? kerana saya beramal dengan ilmulah sy melibatkan diri saya dalam politik. kerna sy berilmu lah saya melibatkan diri saya dalam jihad yang realitas.

Damian, kamu hanya melihat TABLIGH yg sekarang, cuba kamu lihat TABLIGH yang dahulu, mereka adalah satu organiusasi yg tersusun rapi,. melancarkan jihad ke atas musuh2 islam. refer pada sejarah india. pergi cari encyclopedia islam di India.,

Allah kutuk Yahudi. kenapa kamu tak suruh Allah doakan yahudi? atau malaikat doakan yahudi? yahudi secara terang dan jelas dikutuk dan dicerca dalam bible dan dalam Quran. kamu buta mengenai tindakan yahudi membunuh umat islam? masih mahu duduk diam walaupun beribu sudah membujur mati? apa kamu ni? dimana sifat kemanusiaan kamu?

buktikan pada saya, hadis nabi yang mengatakan palestin milik yahudi. buktikan!

umno memang sesat! parti yg mengamalkan riba' dan arak. yang menghalalkan judi dan zina. tak sesat lagi kah itu?

DAP bukan sekular tetapi kafir. sekular hanya utk org islam yang mengasingkan islam. sila rujuk kamus dewan dan kamus2 yg ada disisi kamu.

saya bukan tabligh, tapi saya still boleh sebar ilmu sy melalui kelas2 saya dan sebagainya. so what? kamu nak kata org pas x nak sebar ilmu? sy x paham.

nabi Isa dan Musa x da jawatan? jawatan mereka adalah yg paling tinggi sekali dalam dunia. iaitu Nabi da Rasul. kamu buta dan tuli. maaf.

sekian.