12/18/09

SISTEM PENIPU DAN LAHANAT!!!



SELAWAT DAN SALAM ATAS JUNJUNGAN BESAR SAW DAN AHLULBAYT...

hari ini kemarahan memuncak. Seluruh mahasiswa dan mahasiswi kecuali di pihak Pro-Aspirasi menjadi semakin berang dan panas. hal ini gara-gara sikap kementerian pengajian tinggi yang bertindak tak tumpah umpama lahanat dan hanjing yang cuba memutarbelitkan suara masyarakat menara gading.

sistem e-vote yang diperkenalkan oleh kerajaan adalah berikutan rasa takut pihak kerajaan akan kekalahan anakandanya(PRO ASPIRASI) di kampus. hal ini adalah susulan kemenangan 2 kerusi di kubu kuat PRO ASPIRASI di UUM pada pilihanraya kampus UUM yang lalu. tambahan pula, UITM sudah menampakkan taringnya apabila pihak PRO MAHASISWA semakin mendapat temoat di hati siswa siswi. UIA tak usah cakaplah kerana memang kubu kuat kita (PRO MAHASISWA) umpama Kelantan.hehe

UM dan UKM mungkin akan dikuasai secara total oleh PRO MAHASISWA sekiranya sistem e-vote ini tidak dilaksana segera. Dengan kemunculan sistem baru ini, pastinya undi-undi para siswa siswi akan dapat diubah dan dimanipulasi disamping pengiraan undi yang tidak telus.

justeru, pengarah program bagi bantahan besar-besaran ini kini sedang lancang bersuara dan akan terus rancak mempersoal kredibiliti KPT dan kerajaan kampus. Seruan kami, JOM BANTAH SISTEM E-VOTE!!!!


e-vote pernah dicadangkan di amerika tetapi akhirnya ditolak kerana suara rakyat!
mengapa suara kampus masih tidak kedengaran???

No comments: